Bussen Maja

På Ringarens förskola har vi en förskolebuss som är knuten till oss.

Det innebär att förskolebussen är en av våra avdelningar för barn mellan 4 och 5 år går. Det är samma barngrupp som använder bussen under ett helt läsår. Förskolebussen är utrustad med samma grundfunktioner som en förskola, till exempel en köksavdelning för livsmedelssäker hantering av mat, toalett med handfat och varmt och kallt vatten med mera. Både lämning och hämtning sker på förskolan.

Varje dag mellan 9.00 och 15.00 åker bussen iväg på en utflykt som ligger ungefär 30 minuter från förskolan.

Barnen och pedagogerna är ute större delen av dagen och har sin undervisning i skogen, på en bondgård, på ett museum eller på någon annan spännande plats. Det ger barnen natur- och kulturupplevelser, samtidigt som de får vara utomhus större delen av dagen.

Läs mer om kommunens förskolebussar på uppsala.se/forskolebuss

Följ med en dag på en förskolebuss med förskolebussen Maja: Häng med en sväng, vi är mobila förskolan! (uppsala.se)

Om du är intresserad av att få en plats på bussen för ditt barn?
Maila marie.jernqvist@uppsala.se och skriv "intresseanmälan" i ämnesraden och i meddelandet vad ditt barn heter så skriver vi upp ditt barn i kö till bussen.

Uppdaterad: